Vigtige faktorer, der kan gøre eller bryde din virksomhed

Flere grunde kan gøre en forretning. Nogle af disse årsager kan være subtil og overfladisk; men til trods for deres tilsyneladende harmløse effekter, de kan gøre din virksomhed trives selv uden at bruge en enkelt cent.

På den anden side kan nogle faktorer bryde din virksomhed, så meget, så at bruge en formue ikke kan bidrage til at gøre din virksomhed inddrive.

Hvad er disse faktorer? Naturligvis, at de har noget at gøre med de folk, der kører din virksomhed. Hvis du kører din virksomhed selv, afhænger hele forretningsstrukturen af dig.

Har du til at være god leder?

God leder er ikke en forudsætning, men ser godt ud er. Pænheden og personlig hygiejne er eksterne kvaliteter, at folk i erhvervslivet og shop bud bør besidde da de er de første linjer af attraktion. Men mere end blot at være fysisk præsentabel, der er en meget vigtigere attraktion kræves i butikker – et smil på hver og alle ansigt, uanset placering. Et smil opfordrer kunder. Ledsage smil med et “Hej” og andre ord, der har antydning til det. Ved at gøre dette, vil du få momentum af et eventuelt salg.

Være lynhurtig.

Folk værdi tid. Tid tjent, så giver mest ud af det heller ikke kan inddrives. Det er især vigtigt, at kunder ikke skal vente for længe. Lad os sige, du er nødt til at gå til lager til at få det materiel, som en kunde har brug for. Gøre ventetiden så kort som muligt. Hvis venter vil kræve megen tid, lade kunden vide så. Ventetid kan skære ned salg; så hvis dette sker ofte i din butik, finde måder til at bremse eller skære det ned. Dette er især tilfældet i butikker med lange køer. Den eneste løsning er at tilføje mere kasserere, især i myldretiden.

Være opmærksomme.

Folk ville sætte pris på et direkte svar på deres spørgsmål, snarere end at gå omkring spørgsmålene. Bland dit svar med venlig og hjælpsom ord, men ikke mister fokus på spørgsmålene. De bidrager til at gøre samtalen behageligt.

Være interesseret i hvad potentielle kunder har at sige.

De kan have et forslag eller to, som du kan finde nyttige. Forlader din mulighed åben for forslag gør dem føler sig velkomne. Du kan ikke slå en handel af eller gøre et salg nu, men du kan muligvis gøre det, når de samme kunder vende tilbage for et andet besøg med deres forslag i kraft. Aldrig afvise et forslag, når præsenteret for dig. Selv hvis du ved, det ikke arbejde, fordi du har prøvet det før, Accepter det med den betingelse, at du vil kigge ind det alvorligt.

Den næste forekomst er en ofte stillede spørgsmål fra potentielle kunder.

Sige du ejer en isenkræmmer og en kunde går på udkig efter et bestemt element, som du ikke bærer. Efter fortæller kunden, at du ikke har det på lager, er det næste mest sandsynligt spørgsmål hvis du kender nogen butik, som bærer det. Et “nej” svar kan ikke såre din virksomhed; men hvis du kender eller har et forslag (som er om svarer til et “ja” svar), det kan hjælpe din virksomhed. Hvordan er det så? Fordi du tog tid til at hjælpe kunden eventuelt finde varen han leder, bliver han anerkendende af din gestus. Næste gang han har brug for noget fra en hardware butik, vil du være den første, der på hans sind. Det ville også hjælpe for at overveje at få en oversigt over de varer, kunder søger ofte.

Husk, små detaljer kan kvikke op en virksomhed til at lykkes. Alternativt, deres fravær kan bryde virksomheden i stedet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *